Informator Budowlany-murator Numer Specjalny 3/2016 - page 72

70
Wejdź na Muratorplus.pl
>
Profesjonalne raporty
i analizy rynku
>
Informacje na temat
realizowanych inwestycji
>
Opisy najnowszych
technologii
REKLAMA
x x x
Podsumowanie
Powyższe rozważania i analiza oferty rynku sprzętu medycznego prze-
znaczonego do placówek służby zdrowia pozwalają na wyciągnięcie
pewnych wniosków. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę,
iż obszar dotyczący transportu wewnętrznego na terenie placówek
medycznych jest silnie regulowany przepisami prawa. Nie budzą one
jednak wątpliwości z uwagi na szczególną rolę, jaką branża medyczna
odgrywa w życiu społecznym wszystkich obywateli. Przepisy te wyni-
kają z jednej strony z troski o bezpieczeństwo zarówno pacjentów, jak
również personelu medycznego. Z drugiej strony służą wprowadzaniu
jednolitego podejścia w zakresie projektowania rozwiązań w przed-
miotowym obszarze. Kompleksowe podejście do zagadnień prawnych
pozwala na stworzenie zharmonizowanych rozwiązań w wielu obsza-
rach logistyki w placówkach służby zdrowia. Sprzyjają temu również
europejskie i światowe trendy dotyczące praktycznego wykorzystania
standardowych rozwiązań z zakresu automatycznej identyfikacji
i gromadzenia danych. Podsumowując, należy stwierdzić, iż synergia
działań w obszarze prawnym, standaryzacyjnym i organizacyjnym jest
pożądana i może przyczynić się nie tylko do usprawnienia procesów
związanych z transportem na terenie placówek służby zdrowia, ale
również sprzyjać wzrostowi poziomu bezpieczeństwa pacjenta.
Przypisy
1
Szpital bez windy, http://uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/szpital-bez-
-windy,193928.html (dostęp: 6.07.2016 r.).
2
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/325149,zaklady-opieki-zdrowot-
nej-maja-jeszcze-2-5-roku-na-instalacje-windy-w-budynkach.html
3
DzU z 2016 r. poz. 290 – zwana w dalszej części Prawem
budowlanym
4
DzU z 2015 r. poz. 618 ze zm. – zwana w dalszej części ustawą
o działalności leczniczej.
5
DzU z 2015 r. poz. 739.
6
DzU z 2015 r. poz. 1422.
7
„Słownik terminologii logistycznej”, red. naukowa M. Fertsch,
Poznań 2006.
8
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w spra-
wie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszcze-
nia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (DzU
z 2012 poz. 739).
9
Zgodnie z treścią § 3 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
budynki i ich usytuowanie, przez budynki użyteczności publicznej
należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji
publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty,
szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecz-
nej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym
usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi
pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim
lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wyko-
nywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej
uznaje się także budynek biurowy lub socjalny.
10
DzU z 2015 r. poz. 1422.
11
F. Puckett, „Medication management component of a point of
care information system”, w: „American Journal of Health-System
Pharmacy” 52/1995, s. 1305–1309.
12
DzU z 2015 r. poz. 1098.
Transport w placówce służby zdrowia
1...,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71 73,74,75,76
Powered by FlippingBook