Obiekty referencyjne
Więcej informacji o produktach w serwisie
/produkty
Mercor
Firma dostarczyła:
• oddzielenia przeciwpożarowe – 410 szt. przeciwpożarowych drzwi
drewnianych mcr Drew, mcr Drew Plus;
• systemy wentylacji pożarowej – 35 klap przeciwpożarowych mcr FID.
Wrocławski port lotniczy powstał w oderwaniu od istniejącego terminalu, dzięki
czemu halę będzie można w przyszłości rozbudować. Położony jest on ok. 10 km od
centrum. W strategii rozwoju miasta przewiduje się wzrost jego znaczenia – wraz
z otoczeniem ma stworzyć zespół urbanistyczny Strachowice Lotnisko. Postulu-
je się, aby nowa al. Stabłowiecka, będąca głównym dojazdem do lotniska, oraz
ul. Robotnicza prowadząca z centrum nabrały reprezentatywnego charakteru. Na
terenach okołolotniskowych zaplanowano strefę rozwoju aktywności gospodarczej
oraz kompleks targowo-wystawienniczy. Przewidziane jest także połączenie nowego
obiektu z dworcami Wrocław Główny i Wrocław Świebodzki miejską linią kolejową,
a także poprowadzenie obok lotniska głównej trasy, tzw. Osi Inkubacji, łączącej wę-
zeł Bielany autostrady A4 z wylotem drogi krajowej nr 94 w kierunku Zielonej Góry.
Obiekt weWrocławiu skonstruowany jest na podstawowymmodule 15-metrowym.
Jest to terminal półtorapoziomowy, gdzie podjazd zlokalizowany jest na parterze
budynku, a poczekalnia i wyjście do samolotu znajdują się na poziomie pierwszego
piętra, umożliwiając dojście do samolotów ruchomymi rękawami. Konstrukcja prze-
krycia dachowego ma falującą formę, podkreślającą kierunek poprzeczny do hali i ja-
sno pokazującą modularność obiektu. Szklany 3-kondygnacyjny pawilon wewnętrzny
również umiejscowiony jest w poprzek hali, dzieląc przestrzeń na imponującą strefę
miejską ozdobioną V-kształtnymi podporami oraz poczekalnie umieszczone od strony
płyty lotniska. Pawilon nie styka się w żadnymmiejscu z halą – okna otwierają się na
wnętrze. Główna oś podkreślona jest dodatkowo ruchomymi schodami prowadzą-
cymi na taras widokowy nad poczekalniami. Piękne wykończenia oraz meble (szkło
i fornirowane okładziny) mają wyrażać szacunek dla podróżnych.
Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika weWrocławiu
fot. M. Wojtkiewicz, JSK Architekci (3)
Reynaers Polska
Całkowita powierzchnia konstrukcji aluminiowych w porcie lotniczym wynosi
14 000 m², a wysokość budynku głównego – 19 m (3 piętra).
W obiekcie zastosowano system CW 65-HL – specjalne rozwiązanie na bazie pro-
fili aluminiowych CW 50 o szerokości 65 mm. Słupy mocowane są mechanicznie
do podkonstrukcji stalowej. Rygle, o maks. głębokości 200 mm, wyposażone są
w listwy dociskowe i maskujące, ugięcie zgodnie z EN 13830 – maks. 3 mm.
W fasadzie zamontowane zostały trójkomorowe okna na bazie systemu CS 77,
sterowane elektrycznie w celu przewietrzania obiektu.Wymiary (szer./wys.) [mm]:
3750/175 (jedno okno), 3750/1750 (największe szkło).Waga okna [kg]: 310.