Page 60 - baezhaslaBIUROWCE_wiosna_2015_pojedyncze

58
A RTY KU Ł
Wirtualny spacer
Możliwości prezentacyjne, jakie dają wizualizacje architektoniczne, to także tworzenie multimediów bogatych w informacje dotyczące biurowca. Obecnie
odbiorcy mogą odbyć wirtualny spacer w okolicy biurowca i obejrzeć go wraz z rzeczywistym otoczeniem zewnętrznym w zakresie 360 stopni. Tego
typu multimedia wykonane są w postaci panoramwykorzystujących zdjęcia okolicy inwestycji. W lotnicze bądź stacjonarne fotografie wkomponowane
zostają wizualizacje obiektu. Całość złożona w wirtualną wycieczkę pozawala zobaczyć obiekt w jego realnym otoczeniu. Dodatkowo, takie multimedia
mogą zostać wzbogacone o interaktywne markery, które pozwalają na panoramie 360 stopni wskazać np. przystanki komunikacji miejskiej, najważniej-
sze ulice, kierunek, w którym znajduje się np. port lotniczy itp.
Istnieje również możliwość stworzenia wirtualnego spaceru po wnętrzu biurowca. Na stronie internetowej obiektu biurowo-usługowego Proximo w
Warszawie znajduje się film pokazujący przestrzeń wewnątrz dopiero co budującej się nieruchomości. Wizualizacje 3D w takiej formie z pewnością
wychodzą naprzeciw oczekiwaniom przyszłych najemców i służą skutecznej promocji obiektów architektonicznych.
Jakość na pierwszym miejscu
O ile wizualizacje architektoniczne same w sobie są doskonałym sposobem do prezentacji inwestycji, to tworząc galerię multimediów należy przywią-
zać wagę do ich jakości. Grafika potrafi czasem znacznie odbiegać od rzeczywistości, co może źle wpłynąć na odbiór biurowca przez potencjalnych
najemców. Wizualizacje, na których postaci ludzkie są niewymiarowe, a budynki osadzone w bliżej nieokreślonej przestrzeni potrafią czasem tylko
zaszkodzić wizerunkowi inwestora i obiektu. Wybierając narzędzie promocji, jakim są multimedia tworzone przy użyciu grafiki komputerowej, należy
mieć na uwadze, że w marketingu nieruchomości materiały udostępniane szerokiemu gronu odbiorców są wyrazem dbałości inwestora o klienta i
świadectwem podążania z duchem czasu.
Dominika Mrowińska
Umieścić nieistniejące w istniejącym otoczeniu
W promocji nieruchomości odpowiednia prezentacja obiektów architektonicznych ma niebanalne znaczenie. Przyszły najemca powierzchni biurowej w pierwszej kolejności chce
zobaczyć budynek, poznać jego możliwości zarówno dotyczące aranżacji wnętrza, jak i otoczenia. Dlatego też grafiki 3D są najskuteczniejszym sposobem na pokazanie budynku,
który jeszcze nie istnieje. Nowoczesne technologie pozwalają m.in. stworzyć wizualizacje obiektów prezentujące ze wszystkich stron bryłę budynku. Najciekawsza dla przyszłych
użytkowników jest na pewno możliwość zobaczenia biurowca wśród otoczenia, w którym on powstaje. Graficy mogą wirtualnie skonstruować zarówno nowo powstający obiekt,
jak i istniejące już budynki wokół inwestycji. Osobiście jednak uważam, że najskuteczniejszą metodą prezentacji inwestycji będącej w procesie budowy są realistyczne wizualizacje
obiektu biurowego wkomponowane w zdjęcia przedstawiające rzeczywiste otoczenie. Wysokiej jakości wizualizacje zestawione z fotografią pozwalają kompleksowo przedstawić
obiekt w odniesieniu do ważnych dla lokalizacji biurowca obiektów, zapewniających pełną infrastrukturę usługowo-handlową i komunikacyjną. W widoku panoram 360 stopni
przyszły najemca może zobaczyć nie tylko fotografię, ale także otrzymać dużą dawkę istotnych informacji, np. o położeniu obiektu względem ważnych punktów w mieście, takich jak
dworce czy główne arterie. Ponadto nowoczesne technologie i wykorzystanie programów do prezentacji inwestycji pozwalają kompleksowo zobaczyć każde piętro budynku, rozkład
pomieszczeń i dane techniczne.
Pamiętajmy, że odpowiednia prezentacja wizualna jest kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o przekonanie klientów do oferty. Kiedy w grę wchodzi wynajmowanie dużych powierzchni,
to nikt nie podejmuje decyzji pochopnie, a właściwa promocja obiektu może być znacząca dla wzbudzenia zainteresowania potencjalnych użytkowników przestrzeni biurowej.
Tomasz Ogrodzki, Partner w SkyConcept
Wizualizacje powstającego na warszawskim Mokotowie biurowca Domaniewska Office HUB, inwestora Polski Holding Nieruchomości S.A.
W lotnicze zdjęcia wstawiono wizualizacje obiektu biurowego. W ten sposób inwestycja została pokazana w rzeczywistym otoczeniu.
Visualisations of the object of the office block being made on Warsaw Mokotów Domaniewska Office of bracket fungi, investor of Polska Holding Nieruchomość S.A.
Into air photographs visualisations of the office object were put. In this way investment was shown in real surroundings.
Realization of photographs and the visualisation/Realizacja zdjęć i wizualizacji: SkyConcept.