Urządzamy dom i mieszkanie 2015/2016 - page 10

N
ostalgia to temat przewodni tegorocznych frankfurckich międzynarodowych targów
wyposażenia i dekoracji wnętrz mieszkalnych, a także prezentów i upominków.
Uczucie tęsknoty za marzeniami, melancholijnymi obrazami i osobistymi
przedmiotami coraz częściej towarzyszy konsumentom na całym świecie. Okazuje
się, że odgrywa ono ważną rolę w wyborach kupujących, decydując o ich stylu życia.
Ma to wpływ nie tylko na formy i kolory produktów, ale również rodzaje zastosowanych
materiałów i najnowszych technologii.
Po raz kolejny organizatorzy Targów Messe Frankfurt zlecili studiu projektowemu
bora.herke.palmisano przygotowanie wyników analiz światowych kierunków w modzie,
wzornictwie, sztuce i architekturze, które posłużyły do przygotowania pokazu Ambiente
Trends 2015. Spośród nowości prezentowanych przez 4700 wystawców studio wybrało te,
które najlepiej oddają aktualne nurty w przedmiotach codziennego użytku.
Ambiente Trends 2015 doskonale obrazują cztery wizualizacje powstałe z kolaży
odzwierciedlających odpowiednią dla każdegowątku tematycznego kolorystykę, wzornictwo
i rodzaje materiałów.
AMBIENTE
Trends 2015
Clarity + lightness
(jasność + światło)
Dizajn w całej swej prostocie.
Czysta forma z nutą
romantyzmu, kojarząca się
z wolnością i lekkością. Barwy
błękitu, limonki i jasnego drewna
współgrają z łagodnością bieli
i szarości. Wysublimowane
połączenie wysokiej jakości
materiałów oraz prostego
wzornictwa, do którego
zamiłowanie idzie w parze
z wyrafinowaną elegancją
materiałów oraz wykończenia.
Cechą charakterystyczną stylu,
pełnego wygładzonych faktur,
prześwitów oraz gęstych
splotów, są ruchome konstrukcje.
Tekstylia przywołujące
uczucie nostalgii – plisy, fałdy
i koronki – świetnie komponują
się z delikatną kompozycją
drewnianych słojów czy
romantycznymi motywami
kwiatów i pnączy. Do tego
subtelnego wątku zalicza
się także szkło – delikatnie
grawerowane, zmatowione lub
pokryte metaliczną warstwą
o chłodnym blasku.
• LIVING • DINING • GIVING
Craft + culture (rzemiosło + kultura)
Żywa tradycja. Powrót do korzeni sprawia, że bardziej cenimy
materiały tradycyjne, ich formy i procesy wytwarzania.
Eksperymentalne kompozycje nawiązują do przenikania się
różnych kultur, a także łączenia tradycyjnej techniki produkcji
z nowoczesnymi dokonaniami. Sztuka wytwarzania dywanów,
tekstyliów i ceramiki czy wyplatanie koszy to źródło inspiracji dla
współczesnych kreatywnych projektantów. Porowate, piaskowe
faktury, drewno o wyraźnych słojach oraz materiały, takie jak
agawa sizalowa, rafia czy płótno udowadniają potrzebę kontaktu
z naturą. Nieregularności i niedoskonałości można dostrzec
w intensywnych odcieniach rumiankowej żółci, turmalinu, bordo,
indygo oraz rdzawego brązu. Kompozycji dopełniają wyraziste
tekstylia z frędzlami czy splotami, hafty w żywych kolorach,
dywany o długim włosiu, abstrakcyjne wzory graficzne oraz
akcenty folklorystyczne.
LIVING
meble i akcesoria do wyposażania wnętrz i ogrodów w kolekcjach takich producentów jak:
Kare, Light & Living, Umbra, Goodwill, Henry Dean, Lambert i wielu innych, także Swallow’s Tail.
DINING
wśród wystawców dekoracji, nakryć stołowych, wyposażenia kuchni oraz sprzętu
gospodarstwa domowego nie zabrakło takich firm jak: Alessi, Rosenthal, Villeroy & Boch, Asa,
Denby, Excelsa, Guzzini, Blomus, Fissler, WMF, Vitamix, Iittala, a także Duka Polska, Hefra, Huta Szkła
Kryształowego Julia, Zakłady Ceramiczne Bolesławiec, Polskie Fabryki Porcelany Ćmielów i Chodzież
oraz Krośnieńskie Huty Szkła Krosno, Glass Studio Habrat.
GIVING
świat prezentów, upominków, biżuterii i rękodzieła prezentowały między innymi: Zippo,
Lovi, Donkey Products, Troika, Kikkerland czy Boltze.
GRAŻYNA
POGORZELSKA
redaktornaczelna
2015/2016
od redakcji
8
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...220
Powered by FlippingBook